کد خبر: 1231032
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: حزب‌الله لبنان روز شنبه در ادامه عملیات‌ها علیه سرزمین‌های اشغالی، دست‌کم ۱۰ موشک و راکت به سمت مواضع نظامی اسرائیل شلیک کرد که شهرک‌های اسرائیلی هم از این حملات در امان نماندند. 
همزمان با حملات ارتش صهیونیستی در شهر رفح که فاجعه انسانی در این منطقه را تشدید کرده است، تنش‌ها در جبهه شمالی هم داغ‌تر شده است. حزب‌الله که گفته تا زمان توقف جنگ در غزه، به حملاتش علیه سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد روز شنبه هم طبق روال همیشگی تعدادی راکت را به سمت شمال اراضی اشغالی شلیک کرد. حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم پایدار نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شریف آنها، پس از رصد تحرکات دشمن در پایگاه المرج، رزمندگان مقاومت یک تانک از نوع مرکاوا را رهگیری کردند و با موشک آن را هدف قرار دادند و موجب کشته و زخمی شدن سرنشینان آن شدند. رسانه‌های اسرائیلی از شلیک دست‌کم ۱۰ موشک از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. 
شبکه المیادین نیز از شنیده شدن صدای آژیر هشدار در «مرگلیوت» و «زرعیت» و سایر شهرک‌های اشغالی در منطقه الجلیل خبر داد و گزارش کرد که موشک‌های حزب‌الله به یک هدف نظامی اسرائیلی در اطراف شهرک زرعیت اصابت کرد. حزب‌الله در هشت ماه گذشته از جنگ غزه، هزاران موشک و راکت را به اراضی اشغالی شلیک کرده است که موجب فرار ۷۰ هزار نفر از شهرک‌نشینان از مناطق همجوار لبنان شده است. این مسئله به دغدغه عمده سران تل‌آویو تبدل شده که در برابر عملیات حزب‌الله به ستوه آمده‌اند. تلاش کابینه تندرو اسرائیل برای بازگرداندن شهرک‌نشینان به خانه‌های خود هم به شکست منجر شده است و آن‌ها گفته‌اند تا زمانی که سایه تهدیدات حزب‌الله از بین نرود به خانه‌های‌شان باز نمی‌گردند. علاوه بر مقاومت لبنان، گروه‌های عراقی اعلام کردند که یک هدف حیاتی را در بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی هدف حمله قرار داده اند.
 بر اساس گزارش المیادین، این عملیات با پهپاد انجام شده است. مقاومت اسلامی عراق در بیانیه خود همچنین اعلام کرد: «حملات به مواضع اسرائیلی ادامه خواهد یافت.» گروه‌های عراقی تاکنون در چارچوب مرحله دوم عملیات‌های خود ده‌ها بار اهدافی را در فلسطین اشغالی هدف قرار داده‌اند. مقاومت عراق در مرحله نخست عملیات‌های خود را با حمله به پایگاه‌های ارتش امریکا در منطقه به عنوان حامی رژیم صهیونیستی آغاز کرد، اما اکنون نوک حملات خود را به عمق سرزمین‌های اشغالی نشان گرفته است.

برچسب ها: اسرائیل ، غزه ، فلسطین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار